23 Mei 2009

Email Daripada Saudara

Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu
  sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini. Hakikatnya, apabila kita
  benar2 mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga dtg bersama masalah.


Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal
  mencelah-celah hingga mampu berada jauh di hadapan. Anda pun mengeluh,
  alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang sebuah motosikal seperti
  itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju. Padahal si penunggang
  motosikal mungkin sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta di
  tgh2 bandar raya..

Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar2 membahagiakan.
  Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda,
  pasti ada baik buruknya.

 "Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
  Dia datangkan petir dan kilat..
  kita menangis dan tertanya-tanya,
  kemana hilangnya sinar..
  Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."
 
 Bersyukur dengan apa yang ada.

3 ulasan:

Mohd Hanopiah Mohd Nor (MHMN) berkata...

i like this 1..mmg aku suke entry yang ni..mari la kita bersyukur apa yang kita miliki...we missed what we had before..and now we lost it..

a.afandi berkata...

ya. benar itu. kadang2 kita terlupa utk fikir syukur. *aku lah tu.
oh ya. thanx nyway. :))

Mohd Hanopiah Mohd Nor (MHMN) berkata...

jgn ko kata ko...aku kadang2 pun lupa untuk bersyukur...bila di uji baru nak ingat..

rákan-rákan